Murdoch’s Times of London Retracts “Climategate” Story, Months too Late

Murdoch’s Times of London Retracts “Climategate” Story, Months too Late

The Times of London published utterly untrue stories about the "climategate" emails - now they regret the error

It was obvious to anyone who actually bothered to read the stolen "climategate" emails that they didn't actually contain anything particularly scandalous, and they certainly didn't contain anything at all that remotely called into the question the legitimacy of years of science demonstrating the effect of human activity on climate change.

But once the name "climategate" was affixed to the trumped-up non-scandal and printed in large type in a major newspaper, it didn't matter what the emails said. Not a whit. Emails, scandal, "-gate" -- there must be something to this!

There wasn't. Amazingly, The Sunday Times of London has now effectively retracted its most damning stories on the manufactured outrage. Months too late, obviously.

Via a Newsweek post by Sharon Begley, enjoy this description of how the Times ended up viciously misquoting a climate scientist:

A version of our article that had been checked with Dr Lewis underwent significant late editing and so did not give a fair or accurate account of his views on these points. We apologise for this.

The best editing errors are the ones that end up making stories support a predetermined conclusion, right?

Anyway now that The Times has corrected the record, everyone will agree to do something about carbon emissions, right?

http://www.salon.com/news/politics/war_room/2010/06/25/climategate_retraction/index.html

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz